Лотки теплотрас залізобетонні
Лотки теплотрас маркування Л випускаються відповідно до серії 3.006.1 і призначені для прокладки під землею каналів КЛ, що використовуються під трубопроводи різного призначення, теплотраси, електро та телефонні кабелі і т.д.
Канали КЛ складаються з лотків з спиралися б на них знімними кришками. Канали КЛП - з кришок з лежачими на них лотками. Канали КЛС - з верхніх і нижніх лотків, що спираються один на одного і закріплених за допомогою швелерів. Канали КОР також називають прохідними, тому що всередині них може вільно пересуватися людина. Висота таких каналів повинна бути не менше 180 см. Ці вироби користуються підвищеним попитом, тому що мало хто з заводів має можливість їх випускати. Незважаючи на це, на жаль ми не виробляємо прохідні лотки.
Крім залізобетонних лотків для прокладки теплотрас раніше використовувалися канали з цегляної кладки. У порівнянні з ними, лоткові канали мають ряд переваг:
- ціна каналу значно нижче,
- швидкість укладання набагато вище,
- несуча здатність каналу вище,
- за рахунок деформаційних швів і гідроізоляції стала можлива укладка каналу в сейсмоактивних зонах, при плаваючому грунті, а також в умовах наявності грунтових вод.
При монтажі лоткові елементів необхідно враховувати такі особливості. В якості підкладки під лотки використовують піщану подушку товщиною 100мм. Установка здійснюється за допомогою спеціально виготовлених з арматури S-образних гаків, протягуємо в бічні (стропувальні) отвори залізобетонних лотків. Кришки або як їх ще називають плити покриття найчастіше виготовляються касетним способом, тому петлі в них закладаються з одного з торців, а не зверху як, наприклад, в плитах перекриттів. Для монтажу рекомендується використовувати чалки, або монтувати гаками за петлі, але опускати кришку обережно, намагаючись уникати виривання петель при бічних навантаженнях. Хоча зустрічаються і кришки виготовлені звичайним способом, з закладкою петель на верхній поверхні. Як підкладок під трубопроводи всередині лотків рекомендується використовувати опорні подушки ВП, або інші матеріали, наприклад, обрізки металевої профільної труби, швелера або балки.
Шви між канальними лотками і кришками рекомендується заповнювати бетоном марки М-50 або вище. Стропувальні бічні отвори в лотках також закладаються бетоном марки М-50. Зовнішні поверхні каналів покриваються гідроізоляцією в якості захисту від грунтових і дощових вод. При укладанні залізобетонних лотків кожні 50 метрів, а також в місцях зміни навантаження, рекомендується робити деформаційні шви, щоб підвищити несучу здатність каналу і уникнути його руйнування внаслідок зсувів ґрунту. Як матеріал для деформаційних швів і гідроізоляції використовують бітумну мастику або інший матеріал з тими ж властивостями. Зворотну засипку грунту рекомендуються проводити шарами по 20-30 см одночасно з обох сторін каналу, щоб уникнути можливих зрушень і перекосів.
Маркування лотка розшифровується так: наприклад, для Л-4-15 / 2. Л-4 - типовий розмір лотка; 15 - розрахункова вертіканая навантаження = 15тс / м2; / 2 - довжина лотка становить половину від номінальних 6 метрів, тобто 3 метра. Слід враховувати, що розрахункова вертикальна навантаження на лоток не збігається з такою на кришку, тому підбір матеріалів для пристрою конкретного каналу проводиться під необхідне навантаження окремо як для лотка, так і для кришки.
Маркування кришки лотка розшифровується схожим чином: П-5-8. П-5 - типовий розмір кришки; 8 - розрахункова вертикальна навантаження = 800 кгс / м2. Нормативна довжина кришки на відміну від лотка становить 3м, тому / 2 не пишеться. Фактично несуча здатність кришки марки П прийнята за 400 кгс / м2, тому її рекомендується використовувати тільки для каналів з глибиною закапування до 4м і без додаткової зовнішньої навантаження (як варіант глибина закапування до 2 метрів і додаткове навантаження у вигляді пішоходів на пішохідній доріжці). Для прокладки же каналів під автомобільними дорогами рекомендується використовувати укріплені (несучі) канальні плити марки ВП.
Слід пам'ятати, що деякі кришки малих розмірів несуть навантаження тільки в одному напрямку, так як в їх виробництві застосовуються не сітки, а окремі прути, що лежать в бетоні уздовж довжини плити. Якщо таку кришку лотка покласти поперек або, що часто зустрічається на практиці, неправильно покласти під неї підкладки при транспортуванні або зберіганні, вона тут же зламається.
Типові розміри залізобетонних лотків:
Замовити лотки теплотрас по телефону + 38050-334-43-45 (Ірина)